tiistai 18. syyskuuta 2012

Erikoinen saintpaulia

Ensimmäinen lehdistä juurruttamani saintpaulia kukkii. Kuinka sattuikaan, ennen meillä tuntui olevan vain aniliineja ja violetteja saintpaulioita ja nyt olen ilmeisesti saanut lisättyä juuri sen värin joka meillä oli ainoa laatuaan. Pyrkimyksenäni oli saada lisää valkoisia saintpaulioita, jotka ovat suosikkejani, mutta aika monta ruukullista pikku taimia on vuoden mittaan nuupahtanut... Ja pakko myöntää, että myöskään vanhemmat yksilöt eivät tänä vuonna kukkineet kovin kauniisti johtuen kastelijan laiskuudesta.


Aika kaunis tämäkin! Nuorina saintpaulian lehdet ovat myös kauniimman vihreitä, eikä niihin ole kasvanut vielä rumaa vartta. Näin ainakin minun mielestäni.

7 kommenttia:

  1. Hienon värinen kukka! Tuttua tuo kastelunpuute...

    VastaaPoista
  2. On kyllä aika kaunis! Mä en ole koskaan saanut saintpaulioita pysymään hengissä, saati kukkimaan uudestaan. Ovat mukamas liian hankalia kasvatettavia :D

    VastaaPoista
  3. En ihan kauheesti välitä santuista, mut toi on kyllä kaunis. Mummulla oli aina saintpaulioita, ne oli ainoot viherkasvit sillä. Nyt tuli sellanen olo, että pitäiskö hankkia tollanen :)

    VastaaPoista
  4. Minä oon kuullut,että noita nimenomaan pitäisi hiukan kiusata kuivuudella,jotta kukkisivat paremmin. Omakohtaista kokemusta ei kyllä ole,joten saattaa olla huhupuhettakin ;)

    VastaaPoista
  5. Enpäs ole tajunnutkaan, että noita voi juurruttaa lehtivarsista. Kiitos vinkistä!

    VastaaPoista
  6. Onpa nätti, ja vielä "ihan itse" tehty, upeaa. Tuosta puuhastahan voisi ihan innostua, kun kuvaa katselee :)

    VastaaPoista